dilluns, 24 de desembre del 2007

Solitari amb Silent Partner

Hola a tothom:

Aquest post només pretén explicar una mica com organitzo la corda a l'escalar en solitari. Suposo que cadascú té les seves manies i maneres de fer, pel què segur que trobeu altres formes de fer-ho. (s'accepten crítiques i sugerències!).

El primer és posar quatre mosquetons a l'arnés resseguint l'anella ventral, i després es lliga un extrem de la corda amb un vuit doble:












Un cop fet això anem passant la corda i més o menys cada 10 metres fem un ballestrique en un mosquetó, que en cas de que l'S.P. fallés ens puguin parar la caiguda (si més no, que no arribem a terra, que és molt dur!). A l'hora de fer-ho cal tenir en compte l'ordre en què desfarem els nusos ja que n'hem de posar 2 per mosquetó i cal que el primer que haguem de desfer ens quedi a sobre).
Després d' això només ens faltarà posar l'altre extrem de la corda pel S.P. (deixant-ne un tros per fixar-la) i passar-lo pels dos mosquetons que ens queden lliures:










Finalment ens quedarà fixar la corda a la reunió amb un vuit doble. Si estem a peu de via i és possible, a mi m'agrada lligar la corda a un arbre i al primer ancoratge com si es tractés d'una R en línea (sobretot si el primer seguro es un parabolt), però això ja va a gustos:











Apa espero que us serveixi d'alguna cosa.
Fins aviat.
Willy

10 comentaris:

QUIMI ha dit...

Te pinta d'anar be tot i semblar una mica aparatos la cuantitat de nusos,pero suposo que es acostumar-se.
A la proxima ho probo,l'unic inconvenient que li veig es que a mi m'agrada decidir en el moment la cuantitat de corda fins al nus de retencio,aixi en els passos chungos em dono la justeta i en els trams facils en dono mes.
Igualment t'has currat un post de p.m. perque explicar aixo sense fotos...
Merçi!

Gatsaule ha dit...

Jo abans feia una cosa semblant a això teu, fins que vaig acabar emprenyat-me de que se m'enganxés a tot arreu amb tants bucles. Ara només porto un bucle i, cada cop que paro per desfer-lo, aprofito per fer-ne un altre.

Així escalo amb seguretat redundant, però amb només un bucle.

Emmanuel ha dit...

Molt interesant el post. I gràcies per les aclaracions de l'altre.

Miquel Sabadell ha dit...

Jo em poso els 4 mosquetons igual que tu, però de nusos em faig un o dos com a maxim, depèn de la via, per terreny fàcil em va millor fer només un bucle per que la corda no s'enganxi tant, i quan la via és més vertical o difícil, dos nusos, per poder desfer un amb una ma i poder continuar sense tindre de penjar-me, també faig com el Quimi i procuro calcular el llarg dels bucles sobre la marxa per poder encadenar els passos més xungos amb més seguretat,i poder fer-me els bucles nous a les parts més fàcils i còmodes.

T'has currat una bona explicació! ja va bé que se'n parli de com escalem i que fem servir per escalar en solitari.

Que feu servir per remuntar el llarg? , quan puge-ho de segon.
Jo fins ara vaig fent servir també el Silent, però depèn de com , tinc que anar donant jo la corda i em va fatal.

He pensat en comprar una Mini traxion de peltz, em va comentar el Gatsaule que ell la fa servir i li va de conya.

Josep Barberà. ha dit...

Be,l'únic que puc dir de la mini traxion...es que va de collons per qualsevol maniobra que vulguis fer!.
Escalar autoassegurat,remuntar un company fins la R quan té problemes,treure algú de qualsevol lloc inaccessible...etc,i mil maniobres més.Una meravella.

Bones festes.

Willy ha dit...

Ostres quin èxit! gràcies a tots per participar!.

El proper dia ja provare d'escalar només amb un parell de nusos a veure si la corda s'enganxa menys, tot i que li veig l'inconvenient que si s'agafa el bucle amb alguna cosa et queda tot molt més lluny per poder-ho solucionar ja que hi ha més corda estesa.

Canviant de tema, Jo per remuntar la corda fins fa quatre dies feia servir un arnés de pit amb un croll, i tornava a escalar el llarg, però des que un company hem va deixar provar els jumars, que no utilitzo una altre cosal, es una maravella(a no ser que no vulgui carregar la R, que aleshores continuo amb el sistema clàssic del croll).
fins aviat.
Willy

Anònim ha dit...

molt curiós aquest sistema de ballestrinques... sembla molt útil amb l'aparell.

Jo sempre he anat amb nusos 8 per seno, amb 2 mosquetons i mirant les distàncies.

Gatsaule ha dit...

Ja et dic per endavant que no voldria sentar càtedra, però des de que vaig veure les fotos d'escaladors mort ofegats per l'arnés de pit, que li tinc certa mania...

Per remuntar els llargs de segon senzillament pujo amb la mini Traxion lligada al baudrier normal, m'ha parat diverses caigudes i em dóna més confiança que alguns asseguradors !

Però és qüestió de gustos, el llarg es pot remuntar per les cordes i llavors els jumars van de conya, sobretot en llargs d'artificial, que fa molt pal haver-los de repetir.

Ara, pujar en jumars un magnific llarg d'escalada lliure, em sembla que fins i tot és pecat !

Anònim ha dit...

Lo de remontar el llarg tenia molts dubtes amb el sistema que jo utilitzo, però veig que hi ha gent que també el fa anar. Algun cop he sacat i mai m'ha passat res, però ja os dic tenia els meus dubtes, no tenia clar si la gent l'utilitzava. El sistema, ja s'ha comentat; quant baixo per desfer el llarg, lligo a l'extrem de la corda la motxilla carregada amb les bambes i el que porti. Poso un jumar a un mosqueto lligat a l'arnes i vaig escalant, com la motxila pesa doncs el jumar corre sol. Ho he provat també en zones d'esportiva i m'ha funcionat.

Una última cosa, no sé si era en Gatsaule o en Miquel o tots dos que deien que només feieu un bucle amb la corda i la resta de corda on la porteu? en una motxila o la deixeu penjant? Jo una vegada ho vaig provar de deixar-la penjant però el nus li costava molt de correr (S.Partner)

Gatsaule ha dit...

Mingo, amb un bucle la corda ja no pesa sobre el Silent, la resta la portes penjant sobre el baudrier però no se sol encallar i l'aparell treballa només amb el pes del bucle, no de tota la corda. Almenys a mi no se m'encalla gens.