diumenge, 19 d’agost del 2007

Espolón Doppelmayr a la Balma d'Arcalis

Aquest dissabte com la previsió metereològica no era gaire bona per les zones de la costa, vaig decidir agafar els estris i marxar cap a Andorra. La via escollida va ser l'Espolón Doppelmayr, que ja feia temps que li tenia l'ull posat. És una via de grau assequible, amb una aproximació curta, i en una ambient inmillorable; està a 2500m i envoltada d'alguns del cims més alts d'Andorra.
Aquí teniu la ressenya per que pogueu gaudir-la:

Via: Espolón Doppelmayr.
Recorgut: 100 m.
Dificultat: Vº.
Roca: Pissarra.
Material: 9 cintes, friends mitjans, tascons i reunions.
Aproximació:
Des de l'estació d'Ordino Arcalís, seguim per la pista que hi ha després de la carretera fins al projecte de túnel de Rat, on deixarem el cotxe. Continuarem caminant cap al NE, seguint una pista tancada per una barrera, un cop arribem a la portella descendim per l'altre vesant i anem vigilant la paret que ens quedarà a la nostra esquerre. El primer pababolt està a peu de via a la base de l'espolò i la resta es veuen des de baix.
La via:
L1- IV+. Des de la base de l'espoló anem seguint els parabolts per una placa amb cantos que es deixen agafar prou bé. Després trobarem alguna repiseta i la reunió.
L2-IV+. Sortim de la R per la dreta, pugem per una curta però intensa placa, fins arribar a l'aresta i sortim per l'altre costat. Des d'aqui anem pujant per terreny fàcil fins a la reunió. Aneu amb compte ja que en aquest tros hi ha molta roca solta, sobretot si hi ha algú per sota.
L3- V. Després de la R2, la via es bifurca. Recte per la placa hi ha la variant directe (V+). Per fer la via normal, hem de sortir de la reunió cap a l'esquerre, pujarem per un diedre anant a buscar un resalt on hi ha el pas clau de la via, un cop superat anem pujant per terreny fàcil fins al cim. Aneu amb compte a partir del ressalt ja que esta foça descomposat. En aquest llarg només hi ha un parabolt i un parell de claus, per el que haureu d'anar-vos protegint amb el vostre material. Quan arribem al cim la R queda a la dreta i només hi ha un parabolt (a mi hem va costar trobar-lo!!!), però si voleu es pot reforçar amb algun friend.
Descens: Per l'aresta SO fins trobar el camí de pujada. Si decidiu abandonar abans d'arribar a la R3, les dues primeres reunions tenen dos parabolts amb anella per rapel·lar.

Aqui van unes fotos:

De bon matí els cavalls ja pasturen per la vall amb el pic de Tristaina al fons.

Una Panoràmica des de la Paret.

La foto del cim i cap a casa!!!

Gatsaule ha dit...

Willy, crec que vaig fer aquesta via el dissabte, però n'estic segur. Et fa res passar pel meu blog i confirmar-ho ?

Els dubtes els tinc sobretot en que no vaig trobar cap reunió (als llocs de les reunions només hi havia un espit), i que en comptes de parabolts la via estava amb espits i plaques de parabolt.

La resta coincideix amb la teva. Gràcies i enhorabona pel blog.